Nere med kidsen
Enligt vår senaste publikundersökning är Förebilden särskilt populär i ålderssegmentet 45-59 år, tätt följt av gruppen 18-22. Dessa två grupper är som bekant de mest attraktiva grupperna för artister att nå: de yngre har aldrig köpt en skiva i hela sitt liv, och kommer aldrig att göra det heller. Dessutom är de flyktiga. Det som är "hippt" och "lajbans" idag är hopplöst ute i morgon.
Medlemmarna av gruppen 45-59 har fullkomligt stelnat i sin smak, och bara det välbekanta och trygga kan väcka deras intresse. Köper de en skiva så är det i allmänhet en återutgivning av en femtio år gammal skiva som de redan har köpt tre gånger tidigare i olika format.
Den som lyckas slå sig in i dessa kräsna och tongivande publiksegment kan se framtiden an med tillförsikt.
Ur gruppen "under 18" har ingen ännu lyssnat på Förebilden. Inte ens under tvång.
Kommentarer
Skicka en kommentar